Lietadlový park

Slovenské aerolínie prevádzkovali pravidelné a nepravidelné letecké linky na lietadlách typu BOEING B737 – 300 a FOKKER 100.



Technické vybavenie lietadla B737-33A

Lietadlo Boeing 737-300, ktoré bolo zaradené do flotily Slovenských aerolínií v júny 2002, sa vyznačuje najmä svojou ekonomickou prevádzkou a celosvetovou obľúbenosťou u cestujúcej verejnosti. Jeho technické vybavenie umožňuje prevádzku s dvojčlennou posádkou. Lietadlo poháňajú dva motory CFM-56-3B-2.

Z prístrojového vybavenia lietadla je okrem Protizrážkového systému TCAS II, Palubnej rádiolokačnej stanice RDR-4B a VHF rádiostaníc Collins 422B, ktorými sú vybavené aj lietadlá TU-154M, zaujímavý najmä zdvojený Počítačový systém riadenia a optimalizácie letu FMS (Flight Management System), bežne nazývaný aj “palubný počítač”. Tento systém vo veľkej miere uľahčuje prácu pilotom, zabezpečuje plynulosť, ekonomickosť a v konečnom dôsledku aj bezpečnosť letu.

Technické parametre B737 – 300

  • Dĺžka: 32,18m
  • Rozpätie: 28,91 m
  • Výška: 11,13 m
  • Počet pasažierov: 148 (v plne ekonomickej konfigurácii)
  • Motory: 2x General Electric CFM56-3B2
  • Dostup: 11 300 m
  • Dolet: 2 126 – 4 254 km (podľa zaťaženia)
  • Maximálna vzletová hmotnosť: 61 t
  • Maximálne obchodné zaťaženie: 15 t
  • Maximálna hmotnosť paliva: 17 t
  • Maximálna rýchlosť: 810 km/h
  • Cestovná rýchlosť: 765 km/h
  • Registračné značky: OM – AAE, OM – AAD

Technické parametre Fokker Mk. 28 model 100 “NITRA”

  • Dĺžka: 35,53m
  • Rozpätie: 28,08 m
  • Výška: 8,50 m
  • Počet pasažierov: 100
  • Dolet: 2 400 – 3 000 km (podľa zaťaženia)
  • Maximálna vzletová hmotnosť: 44t
  • Maximálne obchodné zaťaženie: 11t
  • Maximálna hmotnosť paliva: 11t
  • Maximálna rýchlosť: 850 km/h
  • Cestovná rýchlosť: 800 km/h
  • Registračné značky: OM – AAC

Údržba lietadlového parku

Bezpečnosť prevádzky lietadiel bola pre spoločnosť prioritným cieľom a stotožňovali ju s chápaním úspešnosti a kvality produktu ponúkaného spoločnosťou Slovenské aerolínie.

Prevádzku a údržbu lietadlového parku vykonávali Slovenské aerolínie vlastnými silami. Spoločnosť bola držiteľom Povolenia na údržbu letúnov vydaného Leteckým úradom Slovenskej republiky. Úroveň údržby ako aj plnenie požiadaviek slovenských civilných leteckých predpisov a príslušných postupov kontroluje Letecký úrad Slovenskej republiky. Slovenské aerolínie boli od 30.marca 2001 držiteľom certifikátu č. CAA SK.001 na údržbu podľa západoeurópskych predpisov JAR-145. Menovaný certifikát Slovenské aerolínie získali ešte pred prijatím predpisov podľa JAR do legislatívy Slovenskej republiky. Slovenské aerolínie sa tak v systéme organizácie údržby lietadiel stali plne akceptovateľné pre zahraničné letecké spoločnosti, pre ktoré na základe obchodných vzťahov vykonávali prevádzkovú činnosť.

Stúpajúci trend kvality údržby lietadiel bol potvrdený nezávislými rutinnými kontrolami na odbavovacej ploche letísk na zahraničných destináciach (Ohodnotenie bezpečnosti zahraničného lietadla – Safety Assessment of Foreign Aircraft “SAFA”) zo strany príslušných leteckých úradov (Francúzsko, Nemecko).